Wat is Caren?
Caren is een online portaal waarin je kunt meekijken en meelezen in jouw dossier. Zo staan in Caren de dagelijkse rapportages, de afspraken en het plan. Caren is van de cliënt. De cliënt bepaalt wie er mag meekijken. En wat deze persoon mag zien. Denk dus goed na wie je laat meekijken in jouw dossier. Kan een cliënt dit zelf niet bepalen? Dan kan de (wettelijk) vertegenwoordiger hier een besluit over nemen.
Mogelijkheden van Caren
In Caren kun je verschillende dingen zien en doen.
- In de kalender staan jouw afspraken. Met bijvoorbeeld de arts of diëtist. Je kunt ook zelf afspraken toevoegen.
- In het dossier staan jouw plan (vroeger Individueel Plan) en de rapportages. Ook kan je hier je plan digitaal ondertekenen.
- Bij connecties zie je wie allemaal toegang hebben tot jouw dossier. Ook kan je hier connecties toevoegen en verwijderen.
- Bij profiel kan je jouw gegevens aanpassen. Zoals je e-mailadres.
Goed om te weten
ASVZ maakt nog geen gebruik van de optie Berichten.
Aanmelden in drie stappen
Je kan vanaf 1 juni 2023 via Caren meelezen in je dossier. Samen met je persoonlijk begeleider en eventueel je wettelijk vertegenwoordiger bespreek je wie de beheerder wordt. En wie gaat meelezen. Er kan maar één beheerder zijn: jij of je wettelijk vertegenwoordiger. Na dit gesprek maakt de beheerder een account aan op www.caren.nl. En koppelt Caren met de code aan je dossier van ASVZ.
Heb je hulp nodig?
Gebruik dan de handleidingen hieronder. Kijk in de kennisbank of neem contact op met de helpdesk van Caren: info@carenzorgt.nl. Of vraag een digimaatje van ASVZ om hulp via caren@asvz.nl.
Gesprek over Caren
Je hebt eerst een gesprek over Caren. Met je persoonlijk begeleider en eventueel je wettelijk vertegenwoordiger. Samen bespreken jullie wie de beheerder wordt. Ook bespreken jullie wie in Caren mogen kijken. En wat deze personen mogen zien.
Account aanmaken
De beheerder maakt een account aan op Caren.nl. Gebruik deze handleiding. Heb je hulp nodig? Kijk dan in de kennisbank van Caren of neem contact op met de helpdesk van Caren: info@carenzorgt.nl. Of vraag een digimaatje om hulp via caren@asvz.nl.
Koppelcode aanvragen
De beheerder vraagt in zijn account de koppelcode aan. Gebruik deze handleiding. De koppelcode krijg je per brief van Nedap. Dat is het bedrijf dat Caren heeft gemaakt. De beheerder voert de koppelcode in op zijn account. Jouw dossier is nu te zien in Caren.
Documenten
Folder voor cliënten
Folder voor (wettelijk) vertegenwoordiger
Aanmeldproces Caren bij ASVZ - infographic
Handleiding: hoe maak ik een account aan bij Caren?
Handleiding: hoe koppel ik Caren aan het ASVZ-dossier?
Veelgestelde vragen
Hoe maak ik een account aan in Caren?
Hoe maak ik een account aan in Caren?
Je kunt een account aanmaken op www.caren.nl. Klik op de knop 'Account aanmaken'. Vul hier de gevraagde gegevens in. Tip! Gebruik deze handleiding. Of kijk in de kennisbank of neem contact op met de helpdesk van Caren: info@carenzorgt.nl.
Ik heb al een account in Caren. Moet ik dan opnieuw een account aanmaken?
Ik heb al een account in Caren. Moet ik dan opnieuw een account aanmaken?
Nee, je hoeft dan niet opnieuw een account aan te maken. Je kunt ASVZ koppelen in je bestaande account. Ga naar www.caren.nl en log in op je bestaande account. Klik rechts bovenaan op 'code invoeren' en voer de koppelcode in. Hulp nodig bij het koppelen? Volg dan deze stappen.
Heb ik van ASVZ een koppelcode nodig om een account aan te maken in Caren?
Heb ik van ASVZ een koppelcode nodig om een account aan te maken in Caren?
Je kunt ook zonder koppelcode een account aanmaken in Caren. Je kunt dan alleen niet meelezen in jouw dossier. Hiervoor heb je een koppelcode nodig. Want met deze code wordt jouw Caren-account gekoppeld aan jouw dossier van ASVZ. Zodat jij kunt meelezen in je dossier.
Ik heb geen koppelcode ontvangen. Wat moet ik doen?
Ik heb geen koppelcode ontvangen. Wat moet ik doen?
Je krijgt van Nedap (leverancier van Caren) een brief met daarin een koppelcode. Deze code heb je nodig om je dossier te kunnen lezen. Heb je geen brief ontvangen? Dat kan! Want het kan een paar werkdagen duren voordat je de brief ontvangen. Heb je de brief na 1 week nog niet ontvangen? Stuur dan een mail naar info@carenzorgt.nl.
Ik wil meelezen in mijn dossier. Hoe kan ik een telefoonnummer toevoegen voor de beveiligingscode?
Ik wil meelezen in mijn dossier. Hoe kan ik een telefoonnummer toevoegen voor de beveiligingscode?
Jij gaat meelezen in jouw dossier via Caren. Hiervoor moet je elke keer een code invoeren. Dit is voor de beveiliging van je gegevens. Deze code ontvang je op je telefoon. Zorg dus dat je telefoonnummer is toegevoegd aan je profiel in Caren. Na het invoeren van de code heb je toegang tot het dossier.
Wil je je telefoonnummer toevoegen aan je profiel? Volg dan deze stappen.
Ik zie geen rapportage in mijn Caren-account. Wat moet ik doen?
Ik zie geen rapportage in mijn Caren-account. Wat moet ik doen?
Controleer of je je telefoonnummer hebt ingevuld bij je profiel. En of je de koppelcode juist hebt ingevoerd. Heb je dit allebei gedaan en zie je nog geen rapportage? Stuur dan een mail naar info@carenzorgt.nl.
Wil je je telefoonnummer toevoegen aan je profiel? Volg dan deze stappen.
Wil je de koppelcode invoeren? Gebruik dan deze handleiding.
Hoe kan ik iemand toevoegen in Caren?
Hoe kan ik iemand toevoegen in Caren?
Alleen de beheerder heeft de mogelijkheid om anderen uit te nodigen voor de zorgpagina.
Wil je als beheerder iemand toevoegen? Volg dan deze stappen.
Is het gebruik van Caren verplicht?
Is het gebruik van Caren verplicht?
Nee, dit is niet verplicht. Je bepaalt zelf (eventueel in overleg met je familie en/of (wettelijk) vertegenwoordiger) of je Caren wil gebruiken. Wij moedigen het gebruik van Caren wel aan. Omdat wij streven naar maximale transparantie, betrokkenheid en eigen regie van onze cliënten.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Caren?
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Caren?
Nee, het gebruik van Caren is gratis.
Waar kan ik terecht met vragen over Caren?
Waar kan ik terecht met vragen over Caren?
Op de website van Caren vind je een kennisbank met antwoord op verschillende vragen. Je kunt ook contact opnemen met de helpdesk van Caren: info@carenzorgt.nl.
Meer weten over Caren?
Op de website van Caren vind je een kennisbank met antwoord op verschillende vragen. Je kunt ook contact opnemen met de helpdesk van Caren: info@carenzorgt.nl. Dit is geen helpdesk van ASVZ.
Wil je liever persoonlijke hulp? Je kunt dan met je vragen ook terecht bij de digimaatjes van ASVZ. Stuur een mail naar caren@asvz.nl. Dan nemen wij contact met je op.